NIERUCHOMOŚĆ

Budynek Bydgoskiego Centrum Finansowego jest ikoną bydgoskiej architektury nowoczesnej, zlokalizowaną w samym centrum Bydgoszczy. Liczba osób odwiedzających obiekt szacowana jest na 293.000 os./m-c.

Inwestycja przeprowadzona została w 2007 roku, w miejscu byłych Zakładów Graficznych im. Komisji Edukacji Narodowej – najstarszej miejskiej drukarni, założonej w 1806 r. przez Andreasa Grunera.

Obiekt wzniesiono z zastosowaniem innowacyjnych i nowoczesnych technologii oraz rozwiązań architektonicznych. Jego eliptyczne wnętrze utrzymane jest w nowoczesnej stylistyce.

ZAPROJEKTOWANO W NIM:

  • 3 kondygnacje (-1, 0, +1), przeznaczone na działalność handlową i/lub biurową (łącznie 10 530 m² powierzchni*)
  • 3 kondygnacje (+2, +3, +4), stanowiące parking kryty na 180 miejsc

Piętra połączone są ze sobą ruchomymi schodami oraz dwoma panoramicznymi windami.

WYMIARY:

  • Powierzchnia całkowita naziemna (IGA): 18.514,65 m²
  • Powierzchnia całkowita podziemna: 5.080,05 m²
  • Powierzchnia wynajmowana (GLA): 10.530,31 m²

*metoda pomiaru powierzchni budynku: BOMA (ANSI/BOMA Z. 651-2010)

BUDYNEK – DANE TECHNICZNE:

Budynek zasilany jest głównie z dwóch niezależnych linii średniego napięcia. Dla potrzeb zasilania rezerwowego przewidziano możliwość montaży agregatu prądotwórczego zlokalizowano w pomieszczeniu technicznym w podziemnej kondygnacji budynku.

W budynku zaprojektowano niezawodny system ogrzewania i wentylacji pomieszczeń. Ogrzewanie miejskie zapewnia KPEC. W skład węzła wchodzą 2 pompy obiegowe (główne Grundfos), ponadto rozprowadzenie ciepła na budynek odbywa się za pomocą 2 pomp Wilo, sterowanymi falownikami w zależności od zapotrzebowania i przepustowości.

W każdym lokalu istnieje przyłącze CT o średnicy od 0,5” do 3/4” w zależności od powierzchni i kubatury lokalu.

Doskonałe rozwiązania wentylacyjne, umożliwiają wysoką wydajność pracy w pomieszczeniach (ilość powietrza, przypadająca na pracownika na kondygnacji, znacznie przewyższa wartości minimalne określone w polskich normach).

Klimatyzowane są zarówno części wspólne obiektu, jak i każdy lokal indywidualnie. Zastosowane rozwiązania technologiczne pozwalają na możliwość indywidualnej regulacji temperatury w lokalach.

Założone parametry klimatu wewnętrznego:

  • okres zimowy temperatura 18º, śr. wilgotność 55%
  • okres letni temperatura 24º, śr. wilgotność 55%

W budynku zaprojektowano okablowanie miedziane w oparciu o system kategorii 6 oraz połączenia światłowodowe. W przyziemiu znajdują się pomieszczenia przeznaczone na serwerownię i przyłącza telekomunikacyjne. Wynajmujący udostępnia Najemcy sieć telekomunikacyjną oraz internetową, natomiast opłaty związane z ich użytkowaniem ponoszone są w oparciu o odrębne ustalenia.

W zależności od operatora infrastruktura budynku pozwala na transfer powyżej 80 Mb/s.

Istnieje możliwość wydzielenia przestrzeni przeznaczonych na niezależną infrastrukturę dla indywidualnych operatorów.

Rozdzielnia RGNN – rozprowadzenie na budynek do szynoprzewodów, tablic administracyjnych, rozdzielni wentylacji i klimatyzacji – przewody aluminiowe, przekroje dobrane według poszczególnych odbiorców;

Rozdzielnie wentylacji – rozprowadzenie do central jak i okablowanie bezpieczników w przewodach miedzianych o przekrojach dobranych do poszczególnych odbiorców;

Rozprowadzenie od tablic administracyjnych na budynek – rozprowadzenie obwodów oświetleniowych i gniazdowych w przewodach miedzianych od 1,5 mm2 do 2,5 mm2;

Rozprowadzenie od szynoprzewodów do rozdzielnic Najemców – rozprowadzenie przewodami miedzianymi o zróżnicowanych przekrojach dostosowanych do kaset przyłączeniowych (50 A, 100 A);

Instalacje wewnętrzne Najemców – instalacje elektryczne wszystkich Najemców wykonane z przewodów miedzianych;

Pompy pożarowe, wentylatory oddymiające i napowietrzające – rozprowadzenie w przewodach miedzianych o odporności ogniowej E/90;

Oświetlenie awaryjne – rozprowadzenie w przewodach miedzianych o odporności ogniowej E/90;

PODSTAWOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE POWIERZCHNI NAJMU:

Rozwiązania architektoniczne pozwalają na swobodne planowanie przestrzeni użytkowej w zależności od przeznaczenia i rodzaju prowadzonej działalności.

Wynajmowana powierzchnia dedykowana jest na:

  • działalność handlową
  • działalność biurową
  • działalność mieszaną (handlowo-biurową)

Dodatkowo istnieje możliwość najmu powierzchni magazynowej.

Wielkość powierzchni do wynajęcia: od 50 m² do 1000 m² z możliwością łączeń.

Poziom ingerencji architektonicznej Najemcy w wynajmowanej przestrzeni (w zakresie uprzednio uzgodnionym z Wynajmującym):

  • możliwość elastycznego planowania układu funkcjonalnego wnętrz oraz wydzielenia powierzchni zgodnie z potrzebami Najemcy (np. biura, sale konferencyjne, open space, serwerownia itd.)
  • możliwość montowania trwałych elementów architektonicznych oraz detali wykończeniowych we wnętrzach
  • możliwość umieszczenia logo firmy na terenie budynku, także poza wynajmowaną przestrzenią (szczegóły lokalizacji i wielkości logo do uzgodnienia)
  • inne prace dostosowawcze (remontowe) określone w umowie

Oferujemy Państwu ponadto możliwość współpracy z doświadczonym projektantem wnętrz.

Podczas indywidualnych ustaleń istnieje możliwość szczegółowego określenia współczynnika powierzchni wspólnej, zależnego m.in. od układów funkcjonalnych lokali oraz przeznaczenia pomieszczeń.

PREFEROWANY PROFIL NAJEMCÓW:

Sugerowane rozmieszczenie działalności na poszczególnych kondygnacjach BCF:

  • Poziom -1 – strefa zdrowego trybu życia (fitness, zdrowa żywność, podróże, kosmetyka itd.)
  • Poziom 0 – strefa handlu i usług
  • Poziom +1 – strefa biurowa

Najemcami obiektu są m.in. firmy handlowe branży odzieżowej, kawiarnia, restauracja oraz prestiżowy klub fitness (poziom -1).

ZARZĄDZANIE I OCHRONA NIERUCHOMOŚCI:

DOSTĘP DO BUDYNKU

Najemcy mają stały dostęp do budynku tj:

  • 24 godziny na dobę (osobne wejście)
  • 7 dni w tygodniu
  • 365 dni w roku

Standardowe godziny otwarcia dla gości/klientów: 8:00-21:00 (z możliwością negocjacji)

OCHRONA BUDYNKU

Ochrona budynku zapewniona jest w szczególności poprzez:

  • pełną kontrolę dostępu do budynku
  • dozór 24-godzinny
  • monitoring CCVT
  • kamery skierowane na wejścia do budynku oraz lokali
  • archiwizowanie danych dotyczących wejścia na poszczególne kondygnacje

System umożliwia ponadto:

  • nagrania przechowywane przez dwa tygodnie
  • generowanie raportów
Jak możemy Ci pomóc?

Jeśli masz pytania dotyczące budynku lub warunków wynajmu, skontaktuj się z nami.